Thursday 20 September 2012

Vitamin C sangat baik untuk perokok tegar ! Golongan isteri/makwe/tunang harus ambil perhatian !

Assalamualaikum~~

En.Somi masa depang.ecehh.
. Di censored untuk kemaslahatan hidup ngeh3


Haruslah saya akui saya sangat sukakan lelaki yang merokok. Ye ! saya tak tipu. Dulu saya tak larang sama sekali En. Somi Masa Depang merokok sebab i loiiikeee~ Ye, begitu jahilnya diri ini tentang bahana kita(bukan perokok) sedut/hidu asap rokok berbanding perokok itu sendiri.

Tapi lama kelamaan minda saya mula terbukak dan perasaan meluat tengok dia merokok makin mendalam sehinggalah saya mengeluarkan pendapat yang telah mencetuskan kemarahan dihati beliau. Tapi saya tak peduli langsung harharhar, saya teruskan usaha untuk buat dia berhenti. Jangan tak tahu, gaduh memang ending penting setiap kali saya usulkan hujah supaya dia benti merokok..  Then hinggalah hati saya tergerak nak bagi dia makan Vitamin C yang saya makan. Saya bagi sebotol.Saya paksa dia makan. Nasib baik dia ni tak banyak songeh sangat. Mula2 dia susah jugak nak tinggal rokok..Dan sememangnya gaduh menjadi rencah kehidupan.. Sebab dia memang panas kalau saya beletiaq pasal rokok..Sakit telinga letteww~ Huh ! . Tapi Alhamdulillah, sekarang tiada lagi dalam kamus hidupnya benda haluih bernama rokok Dunhill dan yang seangkatan dengannya. 

Apa point saya cerita panjang2? No..no.. saya bukan nak habaq yang vitamin C buat seseorang tu hilang ketagih merokok, walaupun ya hehheheehe tapi ada yang lebih penting saya nak cakap. Golongan makwe2, tunang2, isteri2 sila ambil perhatian..

Mengikut kajian, setiap batang rokok ,boleh menyebabkan 25mg vitamin C dalam badan hilang. Ya, 1 batang rokok.. jika 20 batang? 30 batang..?? Ya.. lebih kurang 500mg vitamin C dalam badan telah dimusnahkan oleh 20 batang rokok. Itu sehari, jika setahun, 5 tahun,..? Sanggupkah anda....??? Saya : TIDAKKKK !!

Mengikut kajian yang telah dibuat keatas air kencing perokok,kebanyakan mereka tak ada vitamin C pun, kalau ada pun sikit sangat ! Jadi sanggupkah anda biar orang yang tersayang hidup tanpa Vitamin C sedangkan anda makan 1001 jenis supplement untuk kecantikan. Yelahh.. nanti dia mati sebab rokok, ang hidup sorang2 sebab makan suplemen banyak.... hahahahah ..oke, tak lawak. -,-

Jadi kenapa aku pilih Vitamin C Pahang Pharma..? Sebab Vitamin C Pahang Pharma mengandungi 1000mg dalam satu kapsul. Tak payah makan banyak2. sebab dalam tu ada 30biji untuk satu bulan.Murah pun murah..sebab dibeli secara pukal terus dari kilang. Ada no. KKM dan aku sangat tersangat yakin dengan Vitamin C nih. Ni screen capture yg diambil dari laman web kerajaan :






Kalau korang pun nak Vitamin C yang sama, sebarang pertanyaan dan order boleh hubungi aku sendiri di :


0139101810

@ email saya di : arda.catalyst@yahoo.com
@ layari fb saya : lovelychoco87@facebook.com


Happy Shopping ! ^___^






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...